Och vågorna dom kraschar över dig och mig

Sommarlov, sommarlov, sommarlov och jag är hemma i leksand. Jag är väldeig delad i min uppfattning och leksand. Det är alldeles underbart vackert, nått annat är omöjligt att påstå. Men det är lite jobbigt. Jag har inte så mycket vettigt att göra innan jobbet börjar. Jag måste alltid be om skjuss när jag vill någonstans. Det är stört ostädat i huset och gården tas kanske inte alltid omhand på bästa sätt. De andra här hemma har så mycket annat att göra hela tiden. Sen jag kom hem har jag liat ner lite brännässlor och storstädat hela köket (resten av huset får bli en annan dag, måste gå in till stan och kolla på studenternas utspring snart). Och man måste elda för att få varmvatten. Vilket betyder att man alltid måste planera ordentligt när man vill duscha, det tar typ en timme att fixa varmvatten. Men samtidigt är det fantastiskt skönt att vara här, jag känner mig inte så hemma eller trygg någon annanstans i världen.

♥ /Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0