You're almost as impossible as I am

Cause I've never felt like this before
I'm naked around you
Does it show?
You see right through me
And I can't hide
I'm naked around you
And it feels so right

Jag önskar verkligen att det kunde vara så. Jag önskar att jag hade lättare för att öppna upp mig och lita på folk. Efter att min bästa vän E svek mig någon gång där när jag var 8 så kunde jag inte lita på folk på riktigt, det satte väldigt djupa sår inom mig. Jag hade många kompisar, men jag lät ingen komma riktigt nära mig, jag litade aldrig på någon tillräckligt mycket för att verkligen låta dem vara en del av mit liv, jag antar att det var lite därför jag bytte ut dem så ofta. Jag jobbade på det under så sjukt många år och jag hade verkligen så sakta börjat lära mig att lita på människor igen och verkligen öppna upp mig. Jag hade mitt underbara gäng, mina fyra fantastiska tjejer Emma, Anna, Lisa och Johanna. Sommaren efter 2:an träffade jag Choffsen. Killen som var världens härligaste, min bästa killkompis. Eftersom han bodde i skåne hade vi typ bara kontakt över telefonen, men vi kunde prata flera timmar om dagen när vi hade tid. Jag gillade honom verkligen, litade på honom till 100 % och berättade allt för honom. Han var min bästa kompis. Jag tror att det hjälpte att vi bara pratade i telefon, det är lättare att berätta allt för någon om man inte ser personen direkt i ögonen. Och han berättade så mycket för mig, vilket fick mig att öppna upp mig ännu mer. Sen försvann han plötsligt ur mitt liv. Jag gick runt och oroade mig i flera veckor. Det gick några månader och jag funderade fortfarande över vart han hade tagit vägen. Kände mig lite sviken, vi var ju kompisar? Hade det hänt nått med honom? Tills den där dagen i höstas, när två tjejer från skåne som kände honom kontaktade mig och berättade allt. Min värld rasade samman totalt. När jag fick veta att den person jag skrattat och gråtit med så många gånger, pratat med i så många timmar, litat på, älskat... inte existerade? Att han bara ljugit, hittat på och lurat mig hela tiden? Jag visste verkligen inte vart jag skulle ta vägen, vad jag skulle göra. Som sagt, jag har svårt att lita på folk. Men det finns anledningar till det. Och jag jobbar verkligen på att bli bättre. Gosh vad jag önskar att jag bara kunde riva alla väggar jag byggt upp runt mig själv och lita på dig. Jag vill, jag vill, jag vill! Och jag gör mitt bästa, jag försöker verkligen. Ha lite mer tålamod bara.

♥ /Vendela

Kommentarer
Postat av: emma

min allra bästa kämpe! Och du kommer klara det, för du är så bra! <3

2010-03-30 @ 08:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0