I don't know where to go from here

Jag har varit rädd för ett åskoväder en gång tidigare, och den gången slog blixten ned i ett träd typ 100 meter från mitt hus. Det var innan i natt. Det var inte så trevligt att vakna av att det åskade så hela huset skakade, för att sedan se en massa blixtar. Försöka räkna sekunder mellan blixtar och åska för att få en uppfattning om hur långt bort ovädret var. Och inse att det i princip både åskade och blixtrade konstant, det gick inte att urskilja vilket muller som hörde till vilken blixt. Jag blev så rädd att jag nästan trillade ur sängen, ensam som jag var uppe i Ljusbodarna. Jag vet ju att jag alltid är välkommen hem till grannarna om jag får problem eller blir rädd, men ärligt talat - vem ger sig ut i ett regn som är så kraftigt att man knappt ser en meter framför sig? Så det var bara att bira ihop, ligga kvar och hoppas att det skulle gå över snabbt. Vilket det inte gjorde, så jag låg vaken någon timme och var inte så himla pigg när det var dags att vakna och gå till jobbet. Viskvällen idag blev lite förstörd av att det åskade och regnade, men det var trevligt ändå. Vi satt inne i raststugan med elden sprakande, och Linn var lika underbar som vanligt. Nu är jag så trött att jag snart går sönder. Tur att jag får sova nu. Imorron ska jag nog baka halva natten, det blir nog inte så mycket sova då... Men jaja, det blir säkert kul. Sova kan man göra när man är gammal, som min kära Emma alltid brukar säga ;)

♥ /Vendela

Kommentarer
Postat av: emma

<3 ses snaart! :D

2010-07-14 @ 22:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0