DaDaDaDaDam

Jag har i flera dagars tid funderat på att ladda upp MIA's nya låt born free här, men det har inte gått då den är censurerad. Jag kunde inte ens kolla på den själv förrän nu på kvällen när jag lyckades komma ihåg mitt Youtube användarnamn och lösenord. Jag vet fortfarande inte om jag ska vara glad eller inte att jag såg den. Just nu är jag mest bara chockad. Och jag fattar varför alla säger att den är så brutal och våldsam. För det är den verkligen. Den är hemsk! Men samtidigt så tycker jag att hon är sjukt modig som vågar göra nått sånt. Den speglar på sätt och vis vad som hände under andra världskriget, och det behövs i dessa tider när allt fler väljer att glömma eller låssas som om det aldrig har hänt. Kolla in den om ni har åldern inne och känner att ni orkar med det. Annars vill jag även tipsa om en hemsida med bra musik, africaunsigned.com. Finns en hel del intressant där i alla möjliga genrer, I like! Svängigt som fan! Massa osignade afrikanska artister från olika länder, som man kan sponsra om man vill. En favorit är helt klart Muthoni the Drummer Queen. Nu ska jag sova snart igen, men mina smärtande armar och ben. Det blir kul.

♥ /Vendela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0